Tuesday 7 February 2012

Hoe kan ik assertief zijn

Assertief is een van de sleutel en vitale aspecten van een effectieve communicatie. Agressieve mensen niet respecteren het perspectief van anderen. Ze zijn altijd waarbij in een staat, kunnen ze schadelijk zijn voor anderen terwijl het proberen om hen te beïnvloeden. Mensen die aan de andere kant, volgzaam, niet over de mogelijkheid om hun eigen staat te verdedigen van zijn. Ze laten zich beïnvloeden door de agressiviteit van anderen en gemanipuleerd worden. Assertief overtreft beide kwaliteiten. Assertieve mensen niet alleen uitgieten hun geest of invloed van andere mensen, maar ook behoud van een niveau van respect ten aanzien van hun standpunten en meningen. Terwijl die naar zichzelf te verdedigen tegen de invallen van agressieve mensen, ze doen het met vertrouwen en zonder enige tegenslag. Juist, assertief wezens zijn agressief zelfverzekerd, ze zeggen de waarheid en ze dingen gedaan te krijgen! Dus hier zijn de tips en richtlijnen, die u kan helpen over hoe assertief te zijn zonder agressief?
Laten we beginnen met enkele tips over hoe assertief te zijn en vol zelfvertrouwen op het werk. Echter, deze tips houd de hetzelfde principe als die welke kan worden gevolgd hoe assertief te zijn in relaties, als goed. Het enige verschil is de aard van de situatie en de-scenario.
Hoe assertief te zijn op de arbeidsplaats?
Hoewel deze tip is een vereiste in alle situaties, is het zeker een must voor het tonen van assertiviteit op het werk. Gewoon voorstellen dat je baas showing op een ochtend in zijn kantoor. Zijn haar is alles verknald, zijn overhemden knoopte or niet opgetrokken, zijn das lijkt te hebben overleefd een oorlog en zijn schoenen lijkt alsof ze niet zijn gepolijst eeuwen! Ja, wat eventueel je van je baas? Ook mag zijn, hij is net uit bed en reed naar kantoor. Het is zeer zeker dat geen van de werknemers zou hem serieus te nemen, zelfs al is hij de baas. Dus, het is duidelijk dat dressing doet maken veel van verschil. Je manier van kleden en bruidegom zelf is de manier waarop mensen een voorproefje van uw houding te krijgen!
Duidelijk en direct naar wat je te zeggen ook leert u over hoe assertief te zijn. Zege rond Hij Bush is een gemeenschappelijk kenmerk van de meeste mensen. Breng de discussie tot een punt en laat anderen hebben een duidelijk inzicht over uw adviezen. Laat ze niet raden naar uw wensen.
Het is gemakkelijk om laten meeslepen met emoties als je zijn zeer gepassioneerd over iets. Weersta de drang en handhaven van een praktische en een gelijk niveau voor uw zeggen. Using sarcasmen of een taal die is onbeleefd op welke wijze of kleineren anderen, dient niet het doel van assertief. Hou je zakken vol met feiten en gebruik ze in uw voordeel om uw punt te bewijzen.
Praten over communicatie, is het niet alleen om een ​​effectieve luidspreker, is het ook dat zij een actieve luisteraar. Het is een van de beste manieren om te laten zien dat je respect voor wat anderen te zeggen hebben. Het is een geven en nemen deal. Als je luistert naar anderen, dan zul je verdiende te zijn om, evenals geluisterd.
Meer weten over:; Effectief Luisteren op de werkplek; Effectief Luisteren Technieken; leren zeggen het woord 'nee' is iets dat de meeste vinden het moeilijk te beheersen. Het is een gemeenschappelijke gedragseigenschap van mensen die passief of woonplaats door de natuur. Op het werk, zullen mensen naar je toe komen met verschillende soorten van aanvragen en je kunt niet gaan voldoen aan elk van hen. Ja, bouwen een houding van 'nee' en ook een geldige reden voor is. Het is verstandig hulp te bieden op een andere manier, waarvan je denkt is meer geschikt voor jou. Deze handeling of gebaar van jou zal nooit ondergewaardeerd of onopgemerkt.
Een laatste en een ander belangrijk punt over hoe assertief te zijn met vrouwen of mannen, is een direct oogcontact te houden terwijl je praat met de andere persoon. This onthult je vertrouwen en helpt bij het afweren van de andere persoon agressiviteit en dat ook op een positieve manier.
Lees meer over:; effectieve communicatie in het werk; effectieve communicatie vaardigheden in Business; Effectieve Communicatie Tips; Dus zoals ik al zei, dit waren enkele van de fundamentele en primaire tips over hoe om assertief te zijn met mannen, vrouwen, kinderen, collega's , partners en al verschillende soorten mensen die je zou tegenkomen, terwijl je dingen gedaan of misschien, tot vaststelling van dingen. Het is niet gemakkelijk maar, om assertiviteit te onderhouden met een soort van mensen, die net niet makkelijk om gebroken te worden. Maar vergeet niet, als je breekt een steen met de 100ste slag van een hamer, het is omwille van de laatste 99 slagen die je hebt gebruikt op!

No comments:

Post a Comment